پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

آثار نقاشان ایرانی در ایتالیا

دانشگاه ساپینزای رم ایتالیا میزبان ٣٠ اثر نقاشی از هنرمندان نگارخانه شهرآوا موزه موسیقی ایران است.

به گزارش آی‌فیلم، دانشگاه ساپینزای رم ایتالیا میزبان ٣٠ اثر نقاشی از هنرمندان نگارخانه شهرآوا موزه موسیقی ایران است. زهرا داوری مدیر گروه هنرمندان اعزامی و نگارخانه شهرآوا دراین باره گفت: هنرمندانی که در طول یک سال در کارگاه‌های آموزشی نگارخانه شهرآوا شرکت کرده بودند، به دعوت مسئولین دانشگاه ساپینزای رم جهت برگزاری نمایشگاه در سالن هنرهای معاصر آثارشان را به نمایش گذاشته شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور اکبر قولی رایزن محترم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و روسا و اساتید و دانشجویان دانشگاه ساپینزا و هنرمندان شرکت کننده این نمایشگاه برگزار شد، پروفسور بیاجینی قائم مقام دانشگاه ضمن خوشامدگویی اظهار داشت: حضور این آثار به همراه هنرمندان ایرانی برای دانشگاه ساپینزا باعث افتخار است. در بخش روابط فرهنگی بین کشورها زبان هنر زبان لطیف‌تری برای ارتباط بین کشورهاست و امیدوارم این آغاز شکوفایی خجسته برای روابط هنری بخصوص آثار نقاشی‌ بین دو کشور باشد.

در ادامه این مراسم پروفسور باربانرا باستان شناس معروف ایتالیایی و رئیس گالری‌های دانشگاه ساپینزا بعد از خوش‌آمدگویی به هنرمندان ایرانی طی سخنانی گفت: با اینکه من در این دانشگاه درس تاریخ یونان باستان را می‌دهم ولی نگاه من همواره بر این بوده است که تمدن ایرانی بر تمدن یونان باستان و خیلی از تمدن‌های باستانی دیگر تاثیر بسزایی داشته است.

 اکبر قولی رایزن فرهنگی ایران در رم ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه که آثار این هنرمندان جوان را به نمایش گذاشته‌‌اند، از همکاری پروفسور باربانرا به علت همکاری های گسترده و تحقیقات مهمی که نسبت به آثار و تمدن ایران داشته تشکر کرد و همچنین از پروفسور پوچه که در بخش‌های موسیقی و نقاشی با هنرمندان ایرانی همکاری کرده قدردانی کرد.

آثار نقاشی لعبت صدری، شعله خلج، هیوا معاضد، زینت پارسا، زهرا داوری، فرحناز دولت آبادی، ژاله نوذری، ژیلاعبادی، حسنا آخوندی، ویدا چابک، مریم آرامی، حنانه نیک سیرت، ژینوس شهیدی، محدثه سردهقان، شبنم طباطبایی،‌ دلارام قائمی، سارا بافتی‌زاده، مژده ربیعی و الهه امیر جلالی در دانشگاه ساپینزای رم ایتالیا به نمایش درآمده است.

ه خ/ ا.ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید